Wanneer je als ondernemer werkt is het heel belangrijk dat je goed gevonden wordt. Dit zorgt er namelijk voor dat je ook meer potentiële klanten krijgt, waardoor jouw bedrijf eerder een succes wordt. Maar hoe pak je dat dan op de goede manier aan? Dat lees je in dit artikel.
Zorg voor een goede bereikbaarheid
Op het moment dat een klant besluit contact met je op te nemen gaat hij/zij er ook vanuit dat er snel geantwoord wordt. Heb je een website, dan kan er contact met je worden gezocht via het contactformulier. Ook via de e-mail zal er veel contact te vinden zijn maar er wordt het meest contact gezocht via de telefoon. Gebruik jij je privé nummer voor je onderneming? Dan kan het zijn dat je niet opneemt omdat je er geen zin in hebt of omdat je bezig bent, waardoor je wellicht een nieuwe klant misloopt.
Daarom is het altijd verstandig een zakelijk mobiel abonnement af te sluiten. Je privé telefoon kan dan op stil tijdens je werk, zodat je alleen gebeld kan worden door klanten. Je bent op deze manier beter bereikbaar en hebt niet de neiging je telefoon te laten liggen, want je weet dat het altijd werk gerelateerd is.
Ga aan de slag met SEO
Als je een website hebt is het belangrijk dat je met de SEO aan de slag gaat. Een goede SEO zorgt er namelijk voor dat je goed gevonden wordt op bijvoorbeeld Google, dat je hoog in de zoekresultaten staat en je daardoor dus ook meer verkeer op je website krijgt. Uiteraard is dit niet het enige, want ook de content die op je website te vinden is moet in orde zijn.
Verdiep je hiervoor in de klant; wat wil hij/zij lezen wanneer ze op de website terechtkomen? Door hier over na te denken en je website te voorzien van de juiste informatie is de kans groot dat je meer bezoekers krijgt, waar ook potentiële klanten tussen kunnen zitten.
Zorg voor connecties
Connecties zijn haast net zo belangrijk als mond-op-mond reclame. Stel, jij bent metselaar en je hebt goede connecties met een afbouwspecialist, een glaszetter en een loodgieter. Dan is de kans groot dat zij jou aanbevelen wanneer de klant op zoek is naar een metselaar. Dit werkt uiteraard andersom ook zo.
Mond-op-mond reclame zorgt daarnaast ook voor meer kenbaarheid. Door over je bedrijf en je werkzaamheden te vertellen onthouden mensen dit, en vertellen het weer door aan een ander. Zorg daarom ook zeker voor visitekaartjes waar je website, e-mailadres en zakelijk nummer op staan, zodat je deze altijd mee kan geven wanneer je met iemand in gesprek bent.
Maak gebruik van social media
Social media is ook zeker een goede manier om te zorgen voor een betere vindbaarheid. Maak een pagina aan voor jouw bedrijf waarbij je het nodige verteld, en post regelmatig iets relevants. Ook kun je gaan adverteren op social media, waarbij mensen jouw advertentie zien en misschien wel doorklikken om een afspraak te maken.