Netwerken is ontzettend belangrijk, zeker voor kleine ondernemers die maar al te graag verder willen groeien. In een tijd waar alles online gebeurt, is het misschien nog wel belangrijker om ook offline aanwezig te zijn. Een goede manier om dat te doen is met een professioneel visitekaartje. Hoe je daar voor zorgt? Dat vertellen wij je in dit artikel.
Zorg voor volledige informatie
Zorg ervoor dat er op je visitekaartje duidelijk vermeld staat wie je bent, wat je doet, hoe je bedrijf heet en op welke manieren je te bereiken bent. Alle andere informatie is overbodig, want dit is het enige wat een potentiële klant van je nodig heeft. Pluspunten van het bedrijf zijn niet nodig op het visitekaartje, dat soort informatie hoort op de website thuis.
Maak je visitekaartje geen zoekplaatje
Wat ook belangrijk is, is dat je ervoor zorgt dat het geen zoekplaatje wordt. Zorg er dus voor dat een telefoonnummer, mobielnummer en eventueel een faxnummer netjes onder elkaar staan. Ook is het belangrijk dat alles in hetzelfde lettertype geschreven is. Je e-mailadres en website horen dus niet in een kleiner lettertype vermeld te staan dan je telefoonnummer, want het is net zo belangrijk. Denk ook ga na over je privénummer en adres; wil je deze wel op je kaartje vermelden?
Zorg voor de juiste huisstijl en het juiste papier
Werk je met een bepaalde huisstijl, zorg er dan voor dat je visitekaartje in diezelfde huisstijl gemaakt wordt. Niet alleen de kleur, maar ook het lettertype en zeker je logo. Dit zorgt ervoor dat mensen je sneller herkennen en bovendien staat het netter. Denk ook goed na over de papiersoort. Een visitekaartje wordt over het algemeen lang gebruikt, dus het moet stevig papier zijn.
Zoek een pro voor je visitekaartje
Visitekaartjes behoren tot drukwerk, en dus doe je er goed aan dit door een professional te laten doen en niet zelf online aan de slag te gaan. Zeker wanneer je veel kaartjes nodig hebt, doe je er goed aan hier een goede drukker of reclamebureau voor te zoeken. Vraag bij verschillende bedrijven offertes aan en kijk wat ze jou te bieden hebben. Geef wel duidelijk aan wat je op het kaartje wilt hebben en wat niet, maar zorg ook voor de juiste kleurcodes en je logo.
Lees ook: Marketing; welke vormen zijn er?