Home Marketing Wat is POS-materiaal?

Wat is POS-materiaal?

Auteur

Datum

Categorie

POS-materiaal staat voor point-of-sale materiaal. Het is een verzamelnaam voor alle verkoopbevorderende promotie en verpakkingsmaterialen. Met dit materiaal brengt u een product beter in beeld bij de doelgroep. Denk hierbij aan een display bij een kassa. Het wordt vooral gebruikt in de retail, detailhandel en in een supermarkt. Het beslissingsproces van een klant vindt in slechts enkele seconden plaats en speelt zich af op de winkelvloer. Het is daarom noodzakelijk dat uw product duidelijk zichtbaar is op de winkelvloer. Goede POS-materialen zorgen voor instore promotie en zorgen ervoor dat het de aandacht trekt van de klant. Het geeft de klant een laatste duwtje naar aanschaffen van het product.

Welke point-of-sale materialen zijn er?

Er zijn verschillende soorten POS-materiaal beschikbaar. De meest bekende is de display. Drogisterij Kruidvat is een goed voorbeeld van een bedrijf dat actief gebruik maakt van POS-materiaal. Door de hoeveelheid producten in de winkel vallen veel producten al gauw niet meer op. Kruidvat maakt gebruik van de POS-materialen van XCJ. Zij maken de volgende producten:

  • Displays
  • Spandoeken
  • Posters
  • Plafondborden
  • Wobblers
  • Clipstrips

Al deze POS-materialen zorgen er wekelijks voor dat verschillende producten opvallen tussen de grijze massa. Al deze materialen zijn op maat te maken en kunnen volledig afgestemd worden op de huisstijl van uw bedrijf.

De voordelen van POS-materiaal

Point-of-sale materiaal betekent aandacht. Klanten kunnen er niet omheen. Het zet uw producten in de spotlight, informeert over het gebruik en stimuleert de verkoop van het product. Met POS-materiaal kan jij de klant van A tot Z in jouw winkel begeleiden en op ieder moment van zijn klantreis stimuleren. Zorg voor een goede mix aan materiaal. Zo valt uw product het beste op tussen duizenden andere producten. Wanneer klanten niet bekend zijn met jouw product kan jij een een impulsieve of latente behoeft te stimuleren. Klanten die niet bekend zijn met jouw merk kunnen op die manier kennis maken. Wat zijn de voordelen?

  • Hogere verkoopcijfers
  • Communicatie met de klant over uw product
  • Verkoopimpuls stimuleren
  • Extra aandacht voor uw (nieuwe) product
  • Vergroot naamsbekendheid

Categorieën

Recente artikelen

Wat is POS-materiaal?

POS-materiaal staat voor point-of-sale materiaal. Het is een verzamelnaam voor alle verkoopbevorderende promotie en verpakkingsmaterialen. Met dit materiaal brengt u een product beter in...

Geld gewonnen? Dit zijn de financiële dingen die je moet weten!

Heb je wat geld ingezet via een of meer online casinos, door te investeren in cryptomunten, via een Staatslot of doordat je een leuke...

Zo zorg je ervoor dat jouw website beter gevonden wordt

Voor veel bedrijven blijft het een kunst; gevonden worden op Google. Om de vindbaarheid van je website te optimaliseren kun je gebruik maken van...

Op welke manier kun je jouw bedrijf verduurzamen

We zijn tegenwoordig allemaal bezig met het klimaat en het verduurzamen van onze woning en leefstijl. Ook bedrijven zijn hier steeds vaker mee bezig,...

The Great Reset, wat is dit precies?

Heel kort gezegd is The Great Reset een voorstel van het WEF (World Economic Forum) om na de pandemie waar we nu in zitten...

Een ondernemings- en financieel plan voor je eigen bedrijf opstellen

Sta je op het punt een eigen bedrijf te starten, dan doe je er goed aan eerst een ondernemingsplan en een financieel plan op...