Home Ict Gebruik jij de juiste software voor je bedrijf?

Gebruik jij de juiste software voor je bedrijf?

Auteur

Datum

Categorie

Een bedrijf bestaat natuurlijk uit de juiste mensen. Maar deze mensen moeten werken met de juiste technologie. De software die je binnen je bedrijf gebruikt speelt dus een hele grote rol in het proces, maar ook in de productiviteit. Maar, gebruik jij eigenlijk wel de juiste software voor je bedrijf? In dit artikel laten wij je signalen zien die kunnen aantonen dat je de verkeerde gebruikt, en het tijd is daar verandering in te brengen.

Wanneer je team weigert de software te gebruiken

Dit is natuurlijk wel een heel erg duidelijk signaal, waar je niet langs kunt kijken. Als je team weigert de software te gebruiken die jij uitgekozen hebt, weet je dat het niet goed is. Dit kan komen omdat de tool erg complex is, en daardoor tijdrovend. Maar het kan ook zo zijn dat je team niet goed weet hoe ze hier hulp bij kunnen krijgen, of hoe ze dit het beste kunnen toepassen in hun werk.

Je kan in dit geval dus het beste op zoek gaan naar software die zorgt voor een meerwaarde voor je bedrijf, maar die ook voldoet aan jouw veiligheidsnormen en past bij je processen. Dit zal veel sneller in gebruiken worden genomen dan een lastige variant.

De tool is lastig te realiseren

Als de tool lastig te realiseren is en je daardoor een consultant nodig hebt, is deze tool misschien niet de juiste keuze. Want als je al een consultant nodig hebt om de tool te realiseren en je uit te leggen hoe hij precies werkt, zal je deze ondersteuning ook vaak nodig hebben bij een groei. Kies voor software die makkelijk in gebruik is en een goed design heeft.

Gebruik praktische software

Software moet je natuurlijk op de eerste plek helpen om bepaalde dingen gedaan te krijgen. als jij een tool hebt die ervoor moet zorgen date op te slaan, maar daar vervolgens niets mee doet, heb je er niets aan. Praktische software moet je helpen je doelen te bereiken, efficiënter te werken, en je helpen sneller te werken.

Er is geen ondersteuning mogelijk

Een klantenservice is heel belangrijk en daarnaast ook nodig in bepaalde gevallen. Zo zal software nooit verbeterd worden wanneer de producent niet op de hoogte is van de behoefte of feedback. Technische support waar je ondersteuning van kan krijgen wanneer dit nodig is, is dan ook erg belangrijk. Je wilt namelijk niet te lang hoeven wachten bij problemen of het zelf op moeten lossen.

Slechte software zorgt voor meer werk

En als laatste zorgt slechte software ervoor dat je meer werk moet verrichten in plaats van minder. Zeker wanneer dit ervoor zorgt dat je meer stappen moet doorlopen om hetzelfde te doen als voorheen. Als dit zo is, is er geen reden om deze software te gaan gebruiken.

Lees ook: Dit is waarom een laptop de productiviteit verhoogt

Categorieën

Recente artikelen

Een factuur opstellen, wat moet er op staan?

Wanneer je dienst geleverd hebt moet je uiteraard ook een factuur sturen, anders kun je ook niet betaald krijgen. Maar hoe ziet een goede...

Zorgen voor een betere vindbaarheid als ondernemer

Wanneer je als ondernemer werkt is het heel belangrijk dat je goed gevonden wordt. Dit zorgt er namelijk voor dat je ook meer potentiële...

De KOR, wel of niet meedoen?

Vanaf vorig jaar januari is de kleineondernemersregeling in de btw-regelgeving veranderd. Was dit eerder een belastingvermindering, nu is het een btw-vrijstelling. Voor de ene...

De beste SEO tools en extensies

Wanneer jij je dagelijks bezighoudt met het optimaliseren van websites en het schrijven van content, is de SEO heel erg belangrijk. Maar hier gaat...

De veranda opknappen bij jouw kantoor?

Nu het weer beter wordt gaat men ook weer in de tuin aan de slag. Grote kans dus, dat jij ook graag de tuin...

Opmerkelijke beroepen in de wereld

De meeste mensen hebben een fulltime baan van 9:00 uur tot 17:00 of in ploegendiensten. Grote kans dus, dat jij dat ook hebt. Maar...