Home Marketing Marketing voor een klein bedrijf

Marketing voor een klein bedrijf

Auteur

Datum

Categorie

Heb jij een klein bedrijf en niemand in dienst die de marketing voor je regelt? Dan kan het lastig zijn hiermee te beginnen, vooral als je niet weet hoe. Helemaal niets van je laten horen is eigenlijk geen optie, want daarmee zul je nooit een groot publiek bereiken. In dit artikel geven wij je tips hoe je de marketing aan kan pakken én vol kunt houden!

Bekijk je eigen talenten

Voordat je gaat bepalen welke marketing je precies in wil zetten kun je het beste eerst kijken naar welke talenten jij en misschien je collega’s al hebben. Wellicht is er iemand binnen het bedrijf heel goed met tekst, of heel actief op sociale media? Zet alle talenten op papier en bekijk aan de hand daarvan welke marketing hierbij past. Ook is het belangrijk op te schrijven hoeveel tijd je hier wekelijks aan kwijt wilt zijn.

Wat heb je te vertellen?

Heb je helemaal duidelijk welk verhaal je met je bedrijf wilt vertellen? Deze duidelijkheid is nodig om een sterke boodschap over te brengen naar nieuwe klanten. Is je verhaal nog niet duidelijk? Dan kan het helpen een brainstormsessie te organiseren. Dit zou je eventueel ook met een expert op dat gebied kunnen doen. Vervolgens kun je gaan werken aan de kernwaarden en je missie.

Het plan van aanpak

Maak vervolgens met je hele team een duidelijk plan van aanpak. Wie neemt welke taak op zich en wanneer wordt dit gedaan? Ook is het handig te bespreken op welke kanalen dit gebeurt. Hebben jullie geen marketeer, dan ligt deze verantwoordelijkheid bij iedereen tenzij er iemand voor aangesteld wordt. Zorg er in ieder geval voor dat er altijd duidelijke afspraken gemaakt worden en spreek elkaar aan wanneer iemand zich hier niet aan houdt.

Laat van je horen

Ieder begin is lastig, maar je kan er het beste maar direct mee beginnen. Als jij je laat horen als bedrijf, krijg je hier vanzelf feedback op van mensen die je volgen en potentiële klanten. Kijk ook goed welk kanaal wel werkt en welke niet. Krijg je regelmatig nieuwe volgers op LinkedIn en Instagram, maar dan Twitter en Facebook helemaal niets? Stop daar dan mee en ga alleen verder met de kanalen die wel voor jou werken.

Lees ook: Tips voor het verbeteren van je marketing

Categorieën

Recente artikelen

Een factuur opstellen, wat moet er op staan?

Wanneer je dienst geleverd hebt moet je uiteraard ook een factuur sturen, anders kun je ook niet betaald krijgen. Maar hoe ziet een goede...

Zorgen voor een betere vindbaarheid als ondernemer

Wanneer je als ondernemer werkt is het heel belangrijk dat je goed gevonden wordt. Dit zorgt er namelijk voor dat je ook meer potentiële...

De KOR, wel of niet meedoen?

Vanaf vorig jaar januari is de kleineondernemersregeling in de btw-regelgeving veranderd. Was dit eerder een belastingvermindering, nu is het een btw-vrijstelling. Voor de ene...

De beste SEO tools en extensies

Wanneer jij je dagelijks bezighoudt met het optimaliseren van websites en het schrijven van content, is de SEO heel erg belangrijk. Maar hier gaat...

De veranda opknappen bij jouw kantoor?

Nu het weer beter wordt gaat men ook weer in de tuin aan de slag. Grote kans dus, dat jij ook graag de tuin...

Opmerkelijke beroepen in de wereld

De meeste mensen hebben een fulltime baan van 9:00 uur tot 17:00 of in ploegendiensten. Grote kans dus, dat jij dat ook hebt. Maar...